La oss si du er på jakt etter ny vaskemaskin. Hvor ville du gått for å få råd om hvilken du burde kjøpe? Blir du overbevist av en selger som påstår at deres vaskemaskin er billigst og best? Kanskje ville du googlet andre kjøperes erfaringer, spurt en vaskemaskinreparatør eller fått råd av en kompis?
Hvis du tar utgangspunkt i det kunden lurer og blir oppfattet som en ærlig og god rådgiver blir DU etterhvert kompis med kunden dine. Det oppnår du ved å bygge opp et lite bibliotek med kundeerfaringer og forbrukernyttig innhold. En god start er å lage filmer eller artikler der gode ambassadører, eller såkalte «case», snakker om ditt produkt eller tjeneste.
Et troverdig case kan være:
- En fornøyd kunde som viser og forteller om sin erfaring, eller hvordan ditt produkt har løst et problem eller gjort jobben enklere
- En fagperson som forklarer, demonstrerer eller kommer med tips om bruk og vedlikehold. Dette kan gjerne en av deres egne ansatte i kraft av å være en fagperson - ikke først og fremst en selger.
Slik blir innhold med caser bra:
- Velg en person som tør å by litt på seg sjøl, og kan prate med litt entusiasme
- Show - don’t tell! Vis og demonstrer fremfor å bare prate om produktene
- Bruk relevante situasjoner til å skape en troverdig ramme rundt film og bilder
- Budskapet blir mest troverdig hvis personen har på seg sine egne klær, og ikke profilerte klær med din logo.
Avslappet i møte med kamera?
De fleste «vanlige» folk er ikke vant til å bli intervjuet eller snakke foran et kamera, og kan kvie seg for å stille opp i en videoproduksjon. Vi i Tun Byrå er vant til å jobbe med regi – å få personer foran kamera til å levere på sitt beste. Vi jobber med å få medvirkende til å føle seg avslappet, trygge og fremstå levende og naturlig.
Vi hjelper også våre kunder å finne gode caser til innholdsproduksjon.Vi tar gjerne en prat om hva slags ambassadører som vil være gode for din bedrift.