Geno: Bedre økonomi med NRF
Tun byra geno store ree 19
Oppdrag:

Geno ønsket en kampanje som skulle vise norske storfebønder de økonomiske fordelene av å velge NRF som rase. Kampanjen skulle være todelt, og vise fordelene både fra en bondes perspektiv og fra Genos faglige perspektiv.

Løsning:

Tun Byrå laget en todelt kampanje bestående av innholdselementer som skulle treffe bonden både emosjonelt og intellektuelt. Vi produserte en hovedfilm, en SoMe-film, foto, artikkel og annonsemateriell fra Store Ree avlsstasjon, og tilsvarende fra melkeprodusent Elin Hobberstad på Jæren. Innholdselementene fra Hobberstad viser hvordan melkeprodusentene kan utnytte den store avlsfremgangen på NRF og hente ut betydelige økonomiske fordeler. Innholdselementene fra Store Ree beskriver hvordan avlsarbeidet og resultatene av det gjør valg av NRF til en god økonomisk strategi. Kampanjen ble distribuert gjennom Tun Media sine kanaler, på sosiale medier, i medlemsbladet Buskap og på Genos nettsider.